čtvrtek 5. února 2015

Kobry a užovky

Začalo to vlastně úplně nevinně. Já, jakožto sběratelka autogramů, jsem čekala před kinem, jelikož se u nás v úterý 3. února konala předpremiéra pro studenty za účasti herců a režiséra. Předpremiéra nového českého filmu Kobry a užovky. Sběratel autogramů většinou musí obětovat zhlédnutí všech divadelních představení a promítání filmů v okolí, protože je pro něj osobní setkání (a bonus v podobě autogramu) cennější. Ukázka k tomuto filmu mě však zaujala. Řekla jsem si, že se těším, až to za pár let odvysílají v televizi. Ke zhlédnutí jsem se však dostala mnohem dříve, než jsem sama očekávala..

Když zbývalo 10 minut do předpremiéry, bylo již jasné, že herci s režisérem přijedou až později, na konec filmu, protože po předpremiéře se měla uskutečnit beseda s nimi. Představovala jsem si, jak následující dvě hodiny budu zoufale čekat na jejich příjezd, když v tom... Objevila se vedle mě velmi milá paní (děkuji!), která mi v rychlosti sdělila, že má jeden lístek zdarma a nemá ho komu dát, jestli náhodou nechci jít. A ano, tak jsem se naprostou náhodou ocitla přesně tam, kde jsem být chtěla!

Film se veřejnosti v kinech představí 19. února. Ani jsem pořádně nevěděla, na co to jdu. A už vůbec jsem netušila, proč film nese zrovna takový název. Vystačila jsem si jen s tím, že hlavní role ztvárnili Matěj a Kryštof Hádkovi a film režíroval výborný Jan Prušinovský. Scénář sepsal jako bakalářskou práci při dokončení svého studia na FAMU nadějný mladý scenárista Jaroslav Žváček, který má za sebou dokonce už i získání ceny Magnesia Litera.

Příběh se týká dvou bratrů a vtáhne vás do kruté reality. V dalších rolích můžeme také vidět herce jako je Jan Hájek, Jana Šulcová, Lucie Polišenská, Lucie Žáčková, David Máj, či Věra Kubánková.

Krátké shrnutí děje filmu z ČSFD:
Užovka (Matěj Hádek) je ztracen ve svém vlastním životě. Je mu už skoro čtyřicet a nemá holku ani práci, přičemž cítí, že má poslední šanci sám se sebou něco udělat. Naskytne se mu šance, kterou nehodlá promarnit. Jeho bratr Kobra (Kryštof Hádek) je magor, nezodpověděné dítě a feťák, bydlící s věčně opilou matkou (Jana Šulcová). Staví vzdušné zámky a vykrádá chatky. Ve chvíli, kdy se ukáže, že by Užovka mohl být už konečně šťastný, se objeví Kobra. Užovka se mu rozhodne dát pořádnou lekci, situace se ale vymkne kontrole.

Ihned jsem byla vtažena do děje a opravdu dost mě zajímalo, jak to skončí! Zpočátku je snad každé druhé slovo vulgární, ale postupem času jdou vulgárnější výrazy stranou. A jestli si myslíte, že se ani jednou nezasmějete, protože je to drama, tak se šíleně mýlíte! Při některých scénách se opravdu smálo (nebo alespoň pousmálo) celé kino. A navíc tak dokonalé herecké výkony bratrů Hádkových. To si opravdu nemůžete nechat ujít! Po zhlédnutí filmu jsem ještě stále mimo a nedokážu uvěřit tomu, co jsem viděla. Dovolím si říci, že tohle bude jeden z nejlepších českých filmových počinů roku 2015. Ne, nepřeháním.

Po skončení filmu i besedy sešla většina lidí ze svých sedadel před plátno za herci a panem režisérem, kteří byli opravdu neuvěřitelně milí :) Se všemi se bavili, jako by se už dávno znali a byli dobrými přáteli. Sympatičtější herce a režiséry nenajdete, získali si mé srdce.